Aug 4, 2012 - Filmtips/recensioner    No Comments

Recension: Madagascar 3

Det här är en film som fyller sitt syfte, att underhålla. Att underhålla både barn samt vuxna. I tredje filmen om de traditionella djuren så kämpar de tillsammans med en cirkus för att hitta hem till sitt kära Zoo i New York. Det är en vild resa genom Europa de har framför sig och vägen dit är lång då de möts av hinder, den sluga djurjägaren och trofésamlaren Chantel DuBois är hack i hälarna på dom.

“Madagascar 3” är en skön popcornfilm som jag blir glad av. Det bjuds på en fartfylld resa från början till slut. Den är fylld av catchiga dialogbyten, slapstick-humor och en hel del charm. Chantel DuBois är filmens skurk och henne kommer jag sent att glömma. Hon är en riktigt färgstark karaktär i berättelsen och lyfter filmen ordentligt. Jag kan inte låta bli att le när hon är kommer in i scenerna. Även att äntligen få se en film som utnyttjar 3D-effekten är befriande då många andra 3D-filmer idag faller platt. Effekterna fyller verkligen sin funktion och tillför en häftig/rolig känsla till filmen. I övrigt är filmen väldigt snygg med många sprakande färger. Rösterna är densamma som i föregångarna och de funkar utmärkt.

“Madagascar 3” är precis som man förväntar sig och det bjuds inte på några direkta överraskningar. Jag har både sett bättre samt sämre animerade filmer och denna hamnar någonstans mittemellan.Det är dock en frisk fläkt inom sin genre och för att varje tredje filmen i serien så klarar den sig bra.

Därför ger jag den 3,5 av 5 i betyg. Den är lätt värt ett biobesök för att släppa lös barnet inom dig! haha